Condicions Generals de compra Ticketmaster

VERSIO: Abril 2015

General

Contracte

Preus i despeses

Anul·lacions

Entrades

Espectacle

Devolucions

Responsabilitat

Admissió i Assistència

Dubtes i Queixes

Miscel·lània

Condicions Generals (versió maig 2014)

 

L’objectiu de Ticketmaster Spain, SAU, societat registrada a Espanya, amb el número d’identificació fiscal A-60905486, amb el domicili social al carrer de Pallars, 193, Edifici@ Mar, planta 10, 08005, Barcelona i inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona, full B-133269, tom 43102, foli 166 (d’ara endavant, “la nostra entitat”, “nosaltres”, “el nostre”, “Ticketmaster”), és que l’experiència que tinguis a l’hora de fer una compra sigui fàcil, àgil i justa. Aquestes condicions generals de compra s’han concebut per assegurar que el procés de compra a www.ticketmaster.es et sigui satisfactori i comprensible. Aquestes condicions generals de compra incorporen, alhora, les condicions d’ús del nostre web, a les quals ens remetem. Totes aquestes condicions sempre estaran a la teva disposició en castellà, català i anglès a www.ticketmaster.es perquè les puguis consultar, arxivar o imprimir. D’altra banda, atenem consultes relacionades amb les condicions generals de compra i les condicions d’ús d’aquest web a través dels formularis que posem a la teva disposició i/o a través del correu electrònic legal@ticketmaster.es

Ticketmaster es un servei de compra on-line, disponible les 24 hores del dia, on pots adquirir còmodament des d’un ordinador i a través d’internet entrades per a tota mena d’espectacles i esdeveniments.

A través del web www.ticketmaster.es, Ticketmaster posa a la teva disposició un servei de venda anticipada d’entrades, cosa que facilita al públic i als usuaris el fet d’adquirir-ne, i en gestiona la distribució en nom i per compte del promotor.

A més, en aquest apartat trobaràs tota la informació necessària sobre els tràmits que has de seguir com a usuari per comprar una entrada per a un esdeveniment o un espectacle, els termes i les condicions, la política de devolucions, etc. Ticketmaster posa a la teva disposició el web en castellà, català i anglès. L’usuari pot triar en qualsevol moment l’idioma en què vulgui gestionar i formalitzar l’adquisició d’entrades o simplement pot seleccionar la llengua amb la qual vulgui navegar per www.ticketmaster.es

Per a totes les qüestions vinculades a la gestió de dades de caràcter personal de l’usuari, si us plau, visita la nostra política de privacitat.

El fet d’accedir al web atribueix la condició d’usuari, la qual cosa implica que s’accepten les disposicions que inclouen aquestes condicions generals de compra i aquestes condicions d’ús en la versió que hi hagi publicada el mateix moment en què l’usuari accedeixi al web.

L’usuari declara que té prou capacitat legal per actuar i contractar des del web d’acord amb les condicions que es desglossen més avall, que declara que entén i accepta.

L’usuari és el responsable de donar correctament les seves dades durant els processos de compra que s’estableixen al web de Ticketmaster, i ha de prestar molta atenció sobretot quan introdueixi les dades bancàries i de caràcter personal.

Ticketmaster, d’acord amb la seva política de privacitat, es compromet, respecte de les dades que s’inclouen en el fitxer, a respectar-ne la confidencialitat i a fer-les servir d’acord amb la finalitat del fitxer, i també a acomplir l’obligació de guardar-les i a prendre totes les mesures per evitar-ne l’alteració, la pèrdua, el tractament o l’accés no autoritzat d’acord amb el que estableix la legislació vigent sobre la protecció de dades de caràcter personal. L’enviament i la tramesa de dades que l’usuari faci a través del web de Ticketmaster o la informació que trameti aquest usuari, estan protegides per les tècniques de seguretat electrònica més modernes de la xarxa. Així mateix, les dades subministrades i emmagatzemades a les nostres bases de dades també estan protegides per sistemes de seguretat que n’impedeixen l’accés de tercers no autoritzats. Ticketmaster s’esforça tant com pot per poder tenir els sistemes més actualitzats per a l’eficàcia d’aquests elements de seguretat.

El servei de venda d’entrades és de caràcter onerós, i en tot moment l’usuari té al web la informació sobre el preu de cada entrada. El servei d’informació que s’ofereix a través del web és de caràcter gratuït.

Ticketmaster vol facilitar als promotors i al públic en general un canal d’adquisició d’entrades, però en cap moment no actua com a entitat promotora de l’esdeveniment o l’espectacle.

1. General

1.1    Venem entrades i productes i/o serveis associats en nom de promotors, productors, equips, artistes i recintes o locals. Anomenem promotor o promotors les persones que organitzen o celebren l’espectacle i/o que ens proporcionen entrades i/o productes o serveis associats perquè els venguem.

1.2    Venem entrades en el moment i a mesura que ens les assignen els promotors. La quantitat d’entrades que es posen a la nostra disposició per vendre-les varia d’un espectacle a un altre. Les entrades s’acostumen a vendre a través de diversos punts de distribució, entre els quals s’inclouen els canals telemàtics, els centres de trucades i, en alguns casos, les taquilles. Tots els punts de distribució accedeixen al mateix inventari i el mateix sistema d’expedició d’entrades i, per aquest motiu, les entrades a espectacles populars es poden exhaurir ràpidament. De vegades, es poden posar a disposició més entrades abans de l’espectacle, però Ticketmaster no exerceix cap mena de control sobre aquest inventari ni la seva disponibilitat.

1.3    Per a alguns espectacles els promotors ens assignen entrades Platí perquè les venguem. Les entrades Platí són entrades amb un valor afegit a preus que fixa el mercat, que acostumen a ser superiors al seu valor nominal. Les entrades Platí no inclouen cap prestació addicional, com per exemple objectes promocionals.

1.4    Per a alguns espectacles, les entrades es poden vendre com a part integrant d’un paquet (quan es ven una entrada per a un espectacle juntament amb concessions, objectes promocionals o altres prestacions de valor, com per exemple seients exclusius, allotjament, transport, àpats o objectes promocionals com ara un paquet de tot inclòs a un preu de tot inclòs) o d’una venda dirigida (en la qual, a més d’una entrada, i independentment d’aquesta entrada, s’ofereix al client la possibilitat d’adquirir aparcament, objectes promocionals, viatges, etc.).

1.5    En aquestes condicions generals de compra, anomenem articles tota classe de productes i/o serveis que oferim per vendre (com per exemple entrades, entrades Platí, paquets i vendes dirigides). Qualsevol referència a una entrada inclou, si és el cas, una entrada Platí. Per poder comprar-nos un article o més d’un, has de tenir com a mínim 18 anys i, alhora, tenir una targeta de crèdit o de dèbit vàlida i emesa al teu nom.

L’usuari declara que és major d’edat (major de 18 anys) i que té la capacitat legal que es necessita per contractar els serveis que ofereixen els proveïdors al web, d’acord amb les condicions que es desglossen més avall, que l’usuari declara que comprèn i accepta.

En el cas que la contractació la facin menors d’edat, es necessita l’autorització dels pares o els tutors per poder gaudir del servei que s’hagi contractat. L’usuari és l’únic responsable de la veracitat i l’exactitud de les dades proporcionades a Ticketmaster en el procés de reserva.

1.6    Aquestes condicions generals de compra no són d’aplicació a cap compra que es faci a través de Groupon. Si té qualsevol dubte o queixa derivada del fet de comprar entrades a través de Groupon, cal que es posi en contacte directament amb aquesta entitat. En aquest sentit, actuem en qualitat de col·laborador logístic de Groupon.

2.    Contracte

2.1    Qualsevol compra d’un article nostre es regeix per (i) aquestes condicions generals de compra; (ii) qualsevol classe de termes i condicions especials que es puguin publicar en el nostre web, i (iii) els termes i les condicions del promotor o els promotors i/o de l’espectacle, que es poden consultar en els webs corresponents. També es poden consultar els termes i les condicions del recinte a la taquilla del recinte.

2.2    El contracte de compra d’un article comença quan et confirmem la compra i finalitza quan s’acaba l’espectacle per al qual has adquirit l’article; això no obstant, si has comprat qualsevol producte dins d’una venda dirigida, el contracte de compra s’acaba als catorze (14) dies de la data en què se’t lliuri el producte. Totes les compres estan subjectes al fet que es verifiqui la targeta de pagament i es duguin a terme altres comprovacions de seguretat, i l’operació es pot anul·lar si no supera el nostre procés de verificació.

2.3    Et compromets a no aconseguir ni intentar aconseguir cap classe d’article mitjançant l’ús no autoritzat de cap robot ni cap altre dispositiu automatitzat ni cap altra activitat il·lícita o no autoritzada. Ens reservem el dret d’anul·lar qualsevol operació que sospitem raonablement que s’ha fet incomplint aquestes disposicions, sense avisar-te prèviament, i tots i cadascun dels articles adquirits mitjançant aquesta operació quedaran anul·lats.

2.4    Ens reservem el dret d’anul·lar reserves que sospitem raonablement que s’han fet de manera fraudulenta.

2.5    Compra  d’entrades

Perquè puguis comprar les entrades que vulguis de la manera més fàcil, t’oferim diverses opcions:

  • Per internet
  • Per mòbil
  • Per telèfon
  • A la xarxa de botigues
  • Als quioscos
  • Als terminals de venda i recollida dels recintes
  • Als caixers ServiCaixa de ”la Caixa”

Venda d’entrades per internet
Si compres les entrades per internet no tan sols t’estalvies les cues, sinó que també pots consultar el teu historial de compra en qualsevol moment i, en alguns casos, fins i tot pots imprimir els tiquets còmodament des de casa. Si vols, pots consultar les diverses opcions de recollida d’entrades que t’oferim.

Venda telefònica d’entrades
Si vols comprar les entrades a través del nostre servei telefònic, només cal que truquis al número 902 15 00 25 i indiquis a l’operador quin esdeveniment t’interessa. No t’oblidis de tenir a l’abast la targeta de crèdit i un número de telèfon de contacte. Quan s’acabi el procés de compra, l’operador et donarà un número de referència, que hauràs de presentar juntament amb la targeta de crèdit a l’hora de recollir les entrades.

Xarxa de botigues
Aquí pots adquirir les entrades que vulguis o recollir les entrades que hagis comprat per internet o a través del nostre sistema telefònic.
Pots pagar en metàl·lic i, en els centres en els quals s’indiqui, amb targetes de crèdit i de dèbit. Avui dia tenim més de 1.000 comerços integrats en la nostra xarxa. Si vols localitzar la botiga que tens més a prop, pots consultar la nostra llista de botigues.
Nota: Assegura’t que aquest servei està disponible per a l’espectacle que estàs adquirint.

Quioscos
Tenim una xarxa de quioscos ubicats a punts de venda concrets, en els quals a més de recollir les entrades que hagis comprat prèviament per internet o per telèfon, també en pots adquirir d’altres. En aquests quioscos només pots comprar les entrades amb targeta. Consulta la nostra llista de quioscos.
Nota: Assegura’t que aquest servei està disponible per a l’espectacle que estàs adquirint.

Terminals de venda i recollida dels recintes
Els pots trobar a la zona d’accés dels recintes que permeten aquest tipus de venda. Les entrades les pots recollir en el terminal mateix.
Nota: Assegura’t que aquest servei està disponible per a l’espectacle que estàs adquirint.

2.6 Formes de pagament

Compres fetes per telèfon o internet:
Acceptem aquestes targetes de crèdit: Visa, Mastercard i American Express, sigui quina sigui l’entitat i la modalitat (crèdit/dèbit) de la targeta.
El sistema de venda d’entrades fa servir un servidor segur i l’última tecnologia en encriptació. Si vols conèixer més detalls sobre la nostra política de seguretat, clica aquí.
Atenció: El nostre sistema no admet pagaments amb targetes virtuals, ja que per poder recollir les entrades cal presentar la targeta que s’ha fet servir per a la compra, a més del document que n’acrediti la titularitat (DNI o passaport).

Compres fetes a les botigues:
La forma de pagament habitual a les botigues és en metàl·lic, però en alguns establiments s’admet el pagament amb targeta. Et recomanem que en consultis les condicions de compra abans d’adreçar-te al punt de venda.

2.7 Comprova la compra

Et pots assegurar que la compra s’ha fet amb èxit si entres a l’apartat “Entrades pendents de recollir”. Pot ser que necessitis la targeta amb la qual has fet la compra.
Si la compra s’ha fet correctament, rebràs al correu electrònic un correu de confirmació amb informació detallada de la compra que acabes de fer. Pot ser que aquest correu no t’arribi a la safata d’entrada ja que alguns serveis d’internet el detecten com a correu brossa. Et recomanem que sempre miris la carpeta de continguts brossa. Si la compra l’has feta per telèfon no rebràs aquesta confirmació.

2.8 Com puc aconseguir les entrades?

Quan s’hagi finalitzat la compra i hagis rebut el correu de confirmació, ja pots recollir les entrades. Tant en la pantalla final de compra com en el correu electrònic de confirmació t’indiquem quines opcions de recollida tens disponibles per a les entrades que has adquirit. També pots consultar les entrades pendents de recollir amb la targeta de compra. Et recomanem que recullis les entrades amb prou antelació.

Consulta les nostres opcions de recollida.

2.9 Lliurament

El nostre objectiu és enviar les entrades com més aviat millor. No podem concretar les dates exactes d’enviament, perquè els tràmits d’enviament depenen del moment en què tenim a les nostres mans les entrades per a un espectacle determinat. De vegades rebem les entrades dels promotors quan s’acosta la data de l’espectacle.
Et demanem que ens donis com més temps millor perquè t’arribin les entrades. Si no les has rebudes cinc dies abans de l’espectacle, o si t’has de desplaçar, cinc dies abans de sortir de viatge posa’t en contacte amb nosaltres. Inclou el número de referència i el nom i el codi postal amb què vas fer la reserva.
Les entrades les enviem per correu a l’adreça de facturació de la targeta de crèdit. Podem anul·lar les entrades si l’adreça de la reserva no coincideix amb la que li consti a l’entitat emissora de la targeta de crèdit.
Ens reservem el dret de gestionar la disponibilitat de les entrades per a la recollida en la taquilla del recinte. Et comunicarem per telèfon o per correu electrònic de quina manera pots recollir les entrades (fent servir les dades que ens hagis facilitat a l’hora de fer la comanda) en cas que sigui necessari. Quan les recullis, pot ser que et demanin que ensenyis el correu electrònic de confirmació i un document d’identitat amb la teva fotografia.
Tots i cadascun dels productes i/o serveis que s’inclouen en un paquet o que es venguin dins d’una venda dirigida els subministren i els ofereixen els promotors, que són els responsables del lliurament i la qualitat d’aquests productes i/o serveis. Si tens qualsevol dubte o queixa respecte de la venda dirigida i/o la part del paquet que no sigui entrades, cal que et posis en contacte directament amb el promotor corresponent. Pots obtenir les dades de contacte en l’avís legal del nostre web o en el correu electrònic de confirmació de la reserva.

3.    Preus i despeses

3.1    Les compres que ens facis poden generar despeses de gestió per article i despeses de lliurament no reemborsables per comanda, però totes s’especifiquen abans que comenci el procés de compra.

3.2    Si vols comprar entrades Ticketmaster Platí, s’apliquen les condicions especials següents, a més de la resta de condicions generals. Si hi ha qualsevol contradicció entre aquestes condicions especials i les condicions generals, les condicions especials tenen preferència quan s’estiguin comprant entrades Ticketmaster Platí. Les entrades Ticketmaster Platí només es venen on-line i a través de www.ticketmaster.es. El preu de les entrades Platí pot variar, ja que es fixa en funció de la demanda a l’hora de la compra. Després d’abonar el preu publicat al web en el moment de fer la compra, el preu de les entrades Platí semblants pot augmentar o disminuir. Si el preu de les entrades Platí semblants disminueix després de la teva compra, no tens dret a la devolució de la diferència de preu.

3.3    Has de saber que el preu que figura imprès en les entrades Platí sovint es correspon amb el seu valor nominal i no pas amb el preu de compra. No tens dret a una devolució pel fet d’haver abonat un preu superior al valor nominal de l’entrada Platí. El fet de fixar els preus en funció del mercat ens permet oferir als aficionats la possibilitat d’accedir a les millors entrades, alhora que permet als promotors poder fixar el preu de les entrades en un valor més aproximat al real. El preu abonat per una entrada Platí es correspon amb el valor real en el moment de la compra. Les entrades Ticketmaster Platí corresponen a alguns dels millors seients o entrades disponibles per a cada esdeveniment i, per tant, el nombre d’entrades Ticketmaster Platí disponibles pot ser molt limitat i es poden exhaurir ràpidament. De vegades, poden sortir a la venda entrades addicionals abans de l’esdeveniment, però Ticketmaster no controla aquest inventari ni la seva disponibilitat. Per tenir més detalls sobre les tarifes i els altres càrrecs que s’apliquen a la comanda d’entrades Ticketmaster Platí, si us plau, busca la informació a les pàgines de les entrades Ticketmaster Platí.

3.4    Encara que procurem assegurar l’exactitud de tots els preus del nostre web, hi pot haver errors. Si descobrim qualsevol error en el preu de qualsevol article que hagis demanat, t’ho farem saber el més aviat possible, i deixarem que puguis adaptar la comanda al preu correcte (fent un abonament o un càrrec al teu compte, segons el cas) o anul·lar la comanda. Si t’estimes més anul·lar la comanda després d’haver abonat el preu incorrecte, rebràs una devolució total del preu per part nostra.

4.    Anul·lacions

4.1    Si has comprat una entrada, una entrada Platí o un paquet no tens dret a anul·lar-ne la compra. Tampoc no tens dret a anul·lar cap venda dirigida exclosa, com per exemple una venda dirigida que inclogui viatge, allotjament, àpats, transport o serveis d’oci. Pots consultar una relació exhaustiva de vendes dirigides excloses a l’apartat sobre anul·lacions.

4.2    Si has comprat qualsevol producte dins d’una venda dirigida (tret que es tracti d’una venda dirigida exclosa), tens dret a anul·lar l’operació dins dels catorze (14) dies següents a la data de lliurament del producte (o durant el termini més llarg que si és el cas es fixi en els termes i les condicions del promotor). Això no obstant, en aquest cas no tens dret a anul·lar la compra associada d’entrades. Per anul·lar la compra dins d’una venda dirigida, has d’emplenar i presentar el nostre formulari d’anul·lació o posar-te en contacte amb nosaltres. Pots consultar més dades sobre els drets d’anul·lació en l’apartat sobre anul·lacions.

5.    Entrades

5.1    Qualsevol entrada que ens compris continua sent propietat del promotor i és una llicència personal revocable que es pot retirar, i se’n pot denegar l’admissió en qualsevol moment. Si passa això, se’t retornarà el preu de venda de l’entrada que se’t retiri o per a la qual se’t negui l’accés (incloses les despeses de gestió corresponents per entrada, però excloses les despeses de tramitació per comanda).

5.2    Pot ser que les polítiques que fixin els promotors ens impedeixin expedir entrades per substituir qualsevol entrada perduda, robada, deteriorada o destruïda. Per exemple, en espectacles sense seients, en els quals es pugui fer servir l’entrada original i la de substitució, es podria comprometre l’aforament permès del recinte. Si s’expedeixen entrades de substitució, et podem carregar despeses d’administració raonables.

5.3    Quan rebis les entrades, guarda-les en un lloc segur. No assumirem cap responsabilitat per qualsevol entrada perduda o robada. Tingues en compte que l’exposició directa a la llum del sol o a la calor de vegades pot fer malbé les entrades. L’entrada s’ha de conservar en un lloc sec, allunyat de l’escalfor, sense que estigui en contacte amb cap plàstic ni cap camp magnètic.

5.4    És responsabilitat teva comprovar les entrades; no sempre es poden corregir els errors, si bé abans de començar el procediment de contractació t’informarem dels mitjans tècnics que posem a la teva disposició per identificar i corregir els errors que es puguin produir a l’hora d’introduir les dades.

5.5    Tens dret exclusivament a un seient d’un valor que es correspongui amb el que s’indiqui a l’entrada. Tant nosaltres com el recinte o el promotor ens reservem el dret d’assignar seients (tant abans com durant l’espectacle) diferents dels que s’hagin assignat d’entrada o dels que figurin a les entrades.

5.6    Assegurança d’esdeveniments
Si no pots assistir a l’esdeveniment, l’assegurança de no assistència de Mondial Assistance et retorna el 100% de l’import que hagis pagat per l’entrada.
L’assegurança de no assistència et cobreix sempre que no puguis assistir a l’esdeveniment per raons de malaltia, retard en el viatge, avaria o accident de trànsit, acomiadament laboral, etc. Consulta aquí els termes i les condicions de l’assegurança de no assistència a esdeveniments.
Aquesta assegurança cobreix l’import total que hagis pagat per l’entrada fins a un màxim. Pots consultar aquí el límit de la indemnització.

Prohibicions

5.7    A l’hora de comprar-nos entrades, es limita el nombre d’entrades que pots comprar a un nombre concret per cada espectacle. Aquest nombre s’inclou a la primera pàgina de compra i es verifica en cada operació. Aquesta política està en vigor per prevenir pràctiques injustes a l’hora de comprar entrades. Es poden limitar les entrades a un nombre màxim per persona, per targeta de crèdit i, en alguns espectacles, es pot aplicar una restricció per llar. Ens reservem el dret d’anul·lar les entrades adquirides que sobrepassin aquest nombre sense avís previ.

5.8    Es poden vendre entrades amb determinades limitacions pel que fa a l’accés o l’ús, com per exemple de vista limitada, obstruïda o lateral, o edat mínima d’accés. Quan passi això, aquesta limitació es publicarà al web o se’t comunicarà d’una altra manera abans o durant la reserva de les entrades. És responsabilitat teva assegurar-te que llegeixes totes les comunicacions que hi ha publicades al web.

5.9    No pots revendre o cedir les entrades quan estigui prohibit per llei. Així mateix, els promotors poden prohibir la revenda o la cessió d’entrades per a alguns espectacles. Qualsevol revenda o cessió (o intent de revenda o cessió) d’una entrada, si incompleix la llei d’aplicació o qualsevol prohibició que hagi imposat el promotor, és motiu de confiscació o anul·lació d’aquesta entrada, sense dret a devolució ni a cap altra indemnització.
La revenda il·legal d’una entrada o l’intent de revenda il·legal constitueix un delicte d’estafa electrònica, que preveu l’article 248 del codi penal, i es castiga amb penes de fins a sis anys de presó, l’ús d’aquest sistema de pagament electrònic per adquirir entrades, quan concorri qualsevol de les circumstàncies següents:

  • Donar dades falses del comprador o del número de targeta utilitzada com a mitjà de pagament
  • Fer servir les dades de persones que no siguin el comprador
  • Donar números de targeta que no coincideixin amb el del comprador
  • Usurpar la condició de titular de targetes alienes
  • Fer servir números de targeta generats amb programes informàtics o algoritmes semblants.

Ticketmaster declina qualsevol responsabilitat respecte de les entrades que s’adquireixin en punts de venda no oficials. Ticketmaster no es fa responsable de les diferències de preu que hi pugui haver respecte d’altres mitjans o canals de venda.

5.10    No pots combinar una entrada amb qualsevol prestació, viatge o servei d’allotjament ni qualsevol altra classe d’objectes promocionals, productes o serveis per crear un paquet, tret que aconsegueixis la nostra autorització fefaent i per escrit i també la del promotor.

5.11    No pots fer servir una entrada per fer publicitat, promocions, concursos o sortejos, tret que aconsegueixis l’autorització fefaent i per escrit del promotor; això no obstant, en el supòsit que obtinguis aquest consentiment, per poder fer servir les nostres marques i la resta de la nostra propietat industrial i intel·lectual cal que tinguis el nostre consentiment previ.

6.    Espectacle

6.1    És responsabilitat teva comprovar si s’ha cancel·lat un espectacle, o si se n’ha modificat la data i l’hora. En el supòsit de cancel·lació o canvi de data d’un espectacle, fem servir tots els mitjans que tinguem raonablement a l’abast per comunicar-te la cancel·lació així que rebem l’autorització del promotor. No et garantim que siguis informat d’aquesta cancel·lació abans de la data de l’espectacle. Els canvis que es facin després de la data d’inici de la venda de les entrades, com ara canvi de dates, local o artistes, cancel·lació de l’esdeveniment, etc., són competència exclusiva del promotor de l’esdeveniment.
Ticketmaster, davant de qualsevol canvi que es faci d’un esdeveniment o espectacle, es compromet a:

a) Publicar-ho al web tan aviat com en tingui coneixement, amb la finalitat de mantenir degudament informats els usuaris.

b) Enviar un missatge a l’adreça de correu electrònic o un SMS al número de telèfon mòbil que l’usuari hagi indicat en el moment de fer la compra, en el qual li comunicarem els canvis.

c) En cas que el promotor decideixi retornar l’import de l’espectacle, Ticketmaster informarà l’usuari del procediment que el promotor ha adoptat per a aquesta finalitat.

6.2    Has de saber que les hores anunciades d’inici d’espectacle estan subjectes a canvi.

6.3    Les entrades es venen sens perjudici del dret del promotor a modificar o variar el programa per fets o circumstàncies alienes raonablement a la seva voluntat, sense que per aquest motiu tingui l’obligació de retornar quantitats o canviar entrades, tret que aquest canvi comporti una alteració substancial, d’acord amb el que preveu l’apartat 8.4, cas en el qual s’aplicarà allò que es disposa en aquest apartat.

6.4    La responsabilitat sobre les condicions de visibilitat de l’indret on es faci l’esdeveniment o l’espectacle, la qualitat acústica, la comoditat del local, l’accessibilitat, etc, corresponen al promotor.

7.    Devolucions

7.1    De vegades, els espectacles són objecte de cancel·lació, canvi de data o alteració substancial per part de l’equip, l’artista o el promotor, per motius molt diversos. Posa’t en contacte amb nosaltres per rebre les indicacions adequades.
Després d’adquirir l’entrada, no es canvia ni se’n retorna l’import, excepte per causes previstes per la legislació vigent.

El fet de no poder assistir a un esdeveniment o un espectacle o el fet que es cometi un error a l’hora d’adquirir l’entrada o les entrades no són motius que en permetin la devolució. L’usuari no pot exercir el dret de desistiment ni de resolució, d’acord amb la normativa vigent en matèria de consum i d’ordenació del comerç minorista.

7.2 Cancel·lació: Si es cancel·la un espectacle (i no es canvia de data), se t’ofereix la devolució del preu de venda de l’entrada o les entrades que hagis adquirit, incloses les despeses de gestió per entrada. Si se celebra un espectacle al llarg de diversos dies i es cancel·la un dia i més d’un (però no tots els dies que constitueixen l’espectacle), es pot retornar l’import parcial que es correspongui exclusivament amb el dia o els dies cancel·lats.

Ticketmaster, com a distribuïdor, de manera única i exclusiva pot cancel·lar les entrades i, per tant, en pot retornar l’import quan rebi l’ordre expressa del promotor de l’esdeveniment i/o l’espectacle en els supòsits de cancel·lació, canvi de dates, etc.

7.3 Canvi de data: Tret que s’indiqui el contrari en relació amb un espectacle determinat, si se’n canvia la data, se t’oferiran seients (sempre que n’hi hagi la disponibilitat) d’un valor equivalent al de les entrades originals. En cas que no puguis assistir a l’espectacle en la data nova, se t’oferirà la devolució del preu de venda de l’entrada o les entrades, incloses les despeses de gestió per entrada. Si no pots assistir a l’espectacle en la data nova, ens ho has de comunicar dins del termini que fixem; en cas contrari, podem confirmar la reserva per a la data nova i a partir d’aleshores no tens dret a exigir-ne la devolució.

7.4 Alteració substancial: Si s’altera substancialment un espectacle, pots optar per confirmar la teva comanda per a l’espectacle alterat o demanar una devolució (del preu de venda de l’entrada o les entrades, incloses les despeses de reserva per entrada, dins del termini que fixem). En el supòsit que no ens comuniquis la teva decisió, podem confirmar la comanda per a l’espectacle alterat i a partir d’aleshores no tens dret a exigir-ne la devolució. Una alteració substancial és un canvi que, segons el nostre criteri raonable i el del promotor, faci que l’espectacle difereixi substancialment de l’espectacle que, amb caràcter general, podrien esperar raonablement els compradors de les entrades. L’ús de suplents en representacions teatrals i/o qualsevol classe de canvi en (i) qualsevol actuació de teloners; (ii) els integrants d’un grup, i/o (iii) l’alineació o formació de qualsevol espectacle en el qual intervinguin artistes múltiples, com per exemple un festival, no es considera una alteració substancial.

7.5 Per demanar una devolució, envia una sol·licitud per escrit a Ticketmaster Spain SAU, c. de Pallars, 193, Edifici@ Mar, planta 10, edifici B, 08005, Barcelona (o a qualsevol altra adreça que et comuniquem). Has d’adjuntar les entrades no usades i seguir qualsevol altra indicació raonable que et fem arribar. A efectes comptables, hem de rebre les entrades no usades dins dels 28 dies següents a la data de l’espectacle cancel·lat.
Pots consultar tota la informació sobre els canvis i les cancel·lacions que hagin pogut patir els nostres esdeveniments a l’apartat “Canvis i cancel·lacions”.
En cas de cancel·lació, la devolució es pot fer dins del termini de quinze dies des de la data de la comunicació pública de la suspensió de l’espectacle. Quan hagi passat aquest termini, no s’admet cap devolució.

Compres fetes per telèfon, internet o caixers:
La devolució de l’import de les entrades es fa de manera automàtica a la targeta* des de la qual es va fer la compra en un termini aproximat de 3 a 15 dies hàbils. Si vols comprovar l’estat de la compra, pots accedir a l’apartat “Compres” de El meu Ticketmaster (*La devolució es fa efectiva en el termini de 3 a 10 dies hàbils següents al comunicat que et fem. Per poder verificar l’abonament, has de consultar l’extracte de la targeta bancària (de dèbit o crèdit) que hagis fet servir per a la compra.

Compres fetes als centres Ticketmaster:
La devolució de les entrades que s’adquireixin als centres Ticketmaster s’ha de tramitar des del mateix punt de venda on es van adquirir.

7.6 Si ens has comprat qualsevol article associat a un espectacle cancel·lat, canviat de data o alterat substancialment (com per exemple, aparcament o viatge) i t’hem de retornar l’import de l’entrada d’acord amb la clàusula 8, a més del preu de compra de l’article que ens haguessis comprat, et retornarem les despeses de gestió per article.

7.7 Aquestes condicions generals de compra no afecten ni afectaran els teus drets legals com a consumidor. Per a més informació sobre els teus drets legals, et pots posar en contacte amb l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN).

7.8 Tret que es puguin aplicar els apartats 7.2, 7.3 o 7.4, no es poden canviar ni retornar les entrades una vegada s’hagin comprat.

8.    Responsabilitat

8.1    Els plans personals, inclosos els viatges, els allotjaments o les prestacions, en relació amb l’espectacle, que hagis contractat pel teu compte, van a compte i risc teu. En aquest sentit, no assumim cap responsabilitat, ni tampoc cap promotor, per qualsevol pèrdua sobre el dret de despesa o gaudi perdut.

8.2    Ticketmaster i el promotor només són responsables dels danys i els perjudicis que es causin a les persones o els béns quan siguin causats per culpa seva o per negligència i siguin responsabilitat seva per disposició legal.

8.3    Res del que preveuen aquestes condicions generals de compra té per objectiu excloure o limitar la nostra responsabilitat ni la de cap promotor per defunció o danys personals que es derivin d’una actuació negligent o fraudulenta o qualsevol altre tipus de responsabilitat que no es pugui excloure o limitar per llei i que se’ns pugui imputar o que es pugui imputar al promotor o els promotors (segons correspongui).

9.    Admissió i assistència

9.1    El recinte es reserva el dret a denegar l’admissió en cas d’incompliment per part dels clients de qualsevol dels termes i condicions de l’espectacle o del promotor. El recinte té l’obligació de vegades de fer consultes relacionades amb la seguretat, amb la finalitat de garantir la seguretat dels clients. L’entrada o les entrades s’emeten d’acord amb les normes i les regulacions del recinte i el promotor de l’esdeveniment. Tots els detalls estan a disposició de l’usuari a la taquilla del recinte. La infracció de qualsevol d’aquestes normes i regulacions, o qualsevol altre acte que pugui provocar dany, perjudici o greuge, dóna dret al recinte o el promotor de l’esdeveniment a expulsar l’usuari del recinte. En qualsevol cas, Ticketmaster remet el comprador a les normes establertes, en cada cas i per a cada esdeveniment, pel promotor de l’esdeveniment o l’espectacle concret.

9.2    Es fa tot el que es pot per permetre l’accés durant les pauses dels espectacles a les persones que arribin tard, però no sempre es pot garantir l’admissió.

9.3    No hi ha permisos de sortida o de readmissió de cap mena.

9.4    Queda prohibit fer servir de manera no autoritzada equips fotogràfics i de gravació. Es poden destruir o eliminar fotografies, vídeos i/o gravacions. També es poden prohibir els bolígrafs làser, els telèfons mòbils, els gossos (tret dels gossos pigall) i el menjar i la beguda del client (cal consultar-ho amb el recinte).

9.5    Tant tu com la resta de titulars d’entrades consentiu la gravació d’imatges i so per formar part del públic espectador.

9.6    L’exposició prolongada al soroll pot provocar la pèrdua d’audició.

9.7    Un espectacle pot incloure efectes especials, sense que aquesta relació tingui caràcter exhaustiu, efectes de so, audiovisuals, pirotècnics o d’il·luminació.

10.    Dubtes i Queixes

10.1    Si tens cap dubte o cap queixa en relació amb la compra, et pots posar en contacte amb nosaltres dient-nos el número de comanda, que t’haurem donat una vegada finalitzada la comanda.

10.2    Com que venem articles en nom dels promotors, pot ser que ens hi haguem de posar en contacte per demanar més informació abans de respondre a la queixa que ens facis. La resolució d’algunes queixes pot trigar fins a 28 dies, però ens tornarem a posar en contacte amb tu tan aviat com puguem.

10.3    En cas que es produeixi qualsevol conflicte, procurem fer consultes de manera diligent o negociar de bona fe, i intentem arribar a un acord transaccional que sigui just i equitatiu per als teus interessos, els nostres i els del promotor.

11.    Miscel·lània

11.1    Tots aquests termes i condicions es regeixen pel dret espanyol i qualsevol conflicte que es derivi de qualsevol operació amb Ticketmaster queda sotmès a la competència exclusiva dels òrgans jurisdiccionals espanyols.

11.2    Aquestes condicions generals de compra i les condicions generals de contractació juntament, si és el cas, amb les condicions particulars que es puguin establir, regulen expressament les relacions que sorgeixin entre Ticketmaster i els tercers (els usuaris) que contractin productes a través del portal www.ticketmaster.es

11.3    Aquestes condicions generals s’han elaborat d’acord amb el que estableix la Llei 34/2002, d’11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i de comerç electrònic; la Llei 7/1998, de 13 d’abril, sobre condicions generals de la contractació; el Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general per a la defensa dels consumidors i els usuaris i altres lleis complementàries, i la Llei 7/1996, de 15 de gener, d’ordenació del comerç minorista, com també totes les disposicions legals que es derivin de les aplicacions corresponents.

11.4    Si qualsevol clàusula d’aquestes condicions generals es declarés, de manera total o parcial, nul·la o ineficaç, aquesta nul·litat o ineficàcia afectaria tan sols la disposició o la part de la disposició que s’hagués declarat nul·la o ineficaç, i tota la resta de condicions generals es mantindrien vigents, i la disposició o la part de la disposició afectada es consideraria inaplicable.